Problemen met installatie PageDisqus

Ik wil graag een discussie pagina toevoegen aan mijn Wiki. Na advies gekozen voor PageDisqus.

Volgens de instructie de bestanden geplaatst in de map extension/PageDisqus Tevens de DisqusTag extensie geupload.

Daarna een disqus short URL angemaakt en deze toegevoegd aan mijn localsettings.php -->>

##added 29170509
wfLoadExtension( 'PageDisqus' );
require_once "$IP/extensions/DisqusTag/DisqusTag.php";
$egDisqusShortname = 'mat54-wiki.disqus.com';

Ik denk dus alles goed gedaan te hebben echter krijg de foutmelding: Voeg $wgPageDisqusShortname toe aan LocalSettings.php

Wat die ik fout of mis ik??

Reacties

• 5 Reacties sorted by Votes Date Added
  • In de tekst die je hier laat zien zit een typefout:

Er staat $egDisqusShortname in plaats van $wgDisqusShortname.

• Aangepast en geeft eenzelfde resltaat

• May 2017 aangepast Vote Up0Vote Down

Je zult de regel met require_once OF de regel met wfLoadExtension nog moeten weghalen; dat is een dubbeling van de regel om de extensie te laden. De eerste is de nieuwe en de tweede de conventionele manier.

Verder is de gebruikte shortname mogelijk niet correct. Je moet een account aanmaken bij Disqus; heb je dat gedaan?

Zie ook: https://help.disqus.com/customer/portal/articles/466208

• May 2017 aangepast Vote Up0Vote Down

Ik heb nu

$wgDisqusShortname = 'mat54-wiki.disqus.com';

Maar de fout blijft en ja ik heb een short URL aangemaakt en deze is bereikbaar enter link description here

• Excuus...ik zit te slapen; ik zie nu pas dat je beide extensies - PageDisqus en DisqusTag wilt laden. Volgens mij moet de code in LocalSettings.php als volgt worden:

## PageDisqus
    $wgPageDisqusShortname = 'mat54-wiki.disqus.com';

## DisqusTag
    require_once "$IP/extensions/DisqusTag/DisqusTag.php";
    $wgDisqusShortname = 'mat54-wiki.disqus.com';

Ik vermoed, dat de 'shortname' ook wel eens alleen 'mat54-wiki' zou kunnen zijn. Dus als het nog niet werkt, kun je dat nog proberen!

Deze discussie is gesloten.