Subdomein

Bij het opzetten van een wiki heb ik de volgende foutmeldingen gekregen:

Warning: is_dir(): open_basedir restriction in effect. File(/tmp) is not within the allowed path(s): (/home/sites/site48323/) in /home/sites/site48323/subdomains/wiki/includes/libs/filebackend/fsfile/TempFSFile.php on line 90 Warning: is_dir(): open_basedir restriction in effect. File(/tmp) is not within the allowed path(s): (/home/sites/site48323/) in /home/sites/site48323/subdomains/wiki/includes/libs/filebackend/fsfile/TempFSFile.php on line 90 Fatal error: Class 'SpecialRemoveCredentials' not found in /home/sites/site48323/subdomains/wiki/includes/specialpage/SpecialPageFactory.php on line 391

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb een subdomein aangemaakt waarop de wikisoftware geplaatst is. Ik heb al het een en ander aangepast in localsettings.php maar tot nu toe heeft het nog niet mogen helpen. Toen ik zo even in phpMyAdmin keek zag ik dat er wel tabellen aan het subdomein zijn gekoppeld maar dat er ook heel veel niet goed gegaan is.

Ikzelf heb al een paar wiki's opgezet bij mijn eigen provider your-webhost, ook op een subdomein en tot nu toe is dat altijd min of meer probleemloos verlopen. Deze wiki is ondergebracht bij vip.nl en ook zij ondersteunen wiki software, alleen werkt het aanmaken van een subdomein anders dan ik tot nu toe gewend was. Via phpadmin moest ik het aangemaakte wachtwoord voor de database eerst resetten voordat ik dit bij de mediawiki installatie kon invullen. Afijn ik ben nu een aantal stappen verder, maar ik heb echt geen idee hoe ik dit kan oplossen.Ik heb al veel gegoogled en zie dat het probleem vaker voorkomt maar heb nog geen oplossing. Wellicht dat iemand even mee kan kijken. Het gaat om wiki.rasonline.nl

Getagd:

Reacties

• 2 Reacties sorted by Votes Date Added
  • Er zijn meerdere foutmeldingen. De eerste foutmelding is geen gevolg van een fout in de MediaWiki-configuratie, maar waarschijnlijk is er een aanpassing nodig in de instellingen van de webserver. Je webhoster zou je hiermee moeten kunnen helpen; je kunt het ook zelf proberen.

Je zult waarschijnlijk een aanpassing in de httpd.conf file moeten doen. Hier vind je de oplossing voor een vergelijkbaar probleem. (NB: let op dat het erboven genoemde antwoord niet de juiste oplossing is!).

Mogelijk - hopelijk - lost dit ook de vervolg-fouten op. Het kan wel zijn dat je eerst MediaWiki opnieuw moet installeren!

• May 2017 aangepast Vote Up0Vote Down

De oplossing zat hem in de toevoeging van een regel in localsettings.php. Zie voor meer informatie https://www.mediawiki.org/wiki/Manual:$wgTmpDirectory .

Het blijkt dat deze fout vanaf versie 1.26 vaker wordt gemeld. De php correctie in mijn localsettings.php is:

$wgTmpDirectory = $IP . '/sites/site48323/tmp-' . php_sapi_name();

De MediaWiki installatie kan gewoon worden uitgevoerd ook al wordt bij de installatie de foutmelding gegeven. Naderhand moet bovenstaande regel in localsettings.php worden toegevoegd. In localsettins staat bovenaan de foutmelding en toen ik deze regel had verwijderd werd ook de de tweede foutmelding verholpen.

Deze discussie is gesloten.