Infobox wordt niet vertoond
Als een Wiki Newbie wil ik graag een infobox op een pagina plaatsen. Na mijn CVA vorig jaar duurt het wat langer voordat ik iets doorheb, maar {{Infobox}} zou toch de infobox moeten laden maar er gebeurd niets. De template is niet aanwezig. Is er een duidelijk stappenplan hoe dit op te lossen.
Harry
Getagd:
Deze discussie is gesloten.
Reacties
Hallo Harry, kun je een link geven naar de pagina waarop je de {{infobox}} wilt plaatsen? Dan kan ik even kijken wat er misgaat.
Link met infobox probleem
Hallo Harry, De rode link geeft aan dat het template (sjabloon) niet bestaat op je website. Je moet deze infobox-template eerst zelf aanmaken; deze template is niet standaard aanwezig!
Je kunt het infobox-template bijvoorbeeld ook kopiëren van wikipedia. Zie hiervoor deze handleiding.
Het zal wel aan mij liggen maar ik zie heel veel maar snap er niets van. te veel keuze mogelijkheden. Sorry. Ik maak de pagina's aan en toch houd ik rode doorverwijzingen: Test
Ik heb nog even goed naar je test-pagina gekeken. De werking van sjablonen in MediaWiki is anders dan wat jij probeert te doen. Het is best om eerst even goed de documentatie te lezen.
Je kunt hier terecht voor de beginselen: https://www.mediawiki.org/wiki/Help:Templates/nl
Ik probeer te exporteren van wikipewdia en krijg een XML file. Daarna voor de import eerst de extensie Scribunto geïnstalleerd. Daarna geprobeerd te importeren. Dat resulteerde in een pagina met alleen maar foutmeldingen terwijl de map op de server alles mag.
Het is voor mij niet duidelijk waarom je de extensie Scribunto wilt gebruiken. Als je een sjabloon wilt kopiëren, kun je in principe met 'copy-paste' (ctrl-C en ctrl-V) van de brontekst uit de voeten. Mits je de 'onderliggende' sjablonen ook kopieert, is dit de simpelste methode.
Je kunt ook gebruik maken van de ingebouwde export en import-pagina's van MediaWiki. Op jouw wiki zijn dat:
Als je dit al hebt geprobeerd, maar het voldoet niet, kun je dan uitleggen wat het probleem daarbij is?
Op de eerste testwiki kreeg ik deze foutmelding:Import is mislukt: The content model 'Scribunto' is not registered on this wiki. See https://www.mediawiki.org/wiki/Content_handlers to find out which extensions handle this content model.
Aangezien ik op deze wiki geen extensions kan installeren heb ik dit op mijn wiki gedaan Bij het uitvoeren van de import daar: import krijg 1 grote foutmelding Anders kan ik het niet uitleggen. Ik heb Scribunto alweer verwijderdt
Even terug naar het begin: Wat heb je geëxporteerd en wat probeer je te importeren, dat deze foutmelding veroorzaakt? Een pagina met een infobox-sjabloon van Wikipedia? Welke is dat (url; er zijn er namelijk erg veel)?
Mogelijk staat er iets in die pagina wat deze problemen veroorzaakt.
Deze handleiding volgend de twee extensions geinstalleerd. Daarna de URL van een infobox om te exporteren (Step1) gekozen:Template:Infobox_person en dit bij exporteren ingevuld.en alle vinkjes. Er wordt een XMl gedownload. En deze gebruik ik dan om in mijn wiki te importeren. Met copyt/paste krijg ik dit resultaat: Test
Ja... ik snap nu dat je vast loopt! Op de Engelse Wikipedia hebben ze de sjabloon "Infobox_Person" erg complex gemaakt, met code waarvoor je de extensie "scribunto" nodig hebt...
Zou je niet de Nederlandse versie kiezen? Die is een stuk eenvoudiger en je hoeft hem dan ook niet meer te vertalen? De Nederlandse sjabloon Infobox_persoon vindt je hier: https://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Sjabloon:Infobox_persoon
Ergens zit er een adder onder het gras. hier is mijn Infobox en zowel Generiek als info is aanwezig en toch houdt ik rode links en geen resultaat. Nu de foutmelding: Er is een kringloop in sjablonen geconstateerd: Sjabloon:Infobox generiek
De tekst in de sjabloon Infobox_generiek is niet correct (Dit is nu dezelfde inhoud als in de sjabloon Infobox_persoon).
De foutmelding wordt dus veroorzaakt door de sjabloon Infobox_generiek, die zichzelf aanroep (een cirkel-verwijzing dus). Wanneer je in de sjabloon Infobox_generiek de juiste inhoud in kopieert-plakt, verdwijnt ook de foutmelding in de sjabloon Infobox_persoon.
Ook nog even afbeelding erbij geplaatst en nu testen
Ja hoor, je bent op de goede weg nu! Alleen zul je nog meer 'onderliggende' sjablonen (een sjabloon gebruikt vaak een andere sjabloon) moeten kopiëren en plakken in jouw wiki.
Alle "rode links" naar niet bestaande sjablonen (sjabloon:!!, sjabloon:Wikidata afbeelding, Sjabloon:Afbeelding gewenst persoon, etc. etc.) een-voor-een wegwerken... dat is alles!
Jammer dat dat niet in een bewerking kan. Ik heb ook zo'n vermoeden dat mijn provider de wiki niet snel kan verwerken. Het laden van pagina's gaat gevoelsmatig traag
De box werkt nu, echter is er nu een Sjabloon:!! nodig. Wat kan dit zijn
Dat is deze sjabloon: https://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Sjabloon:!!&action=edit
Wordt veel gebruikt om tabellen mee te maken.
Ok het werkt nu Bedankt voor de hulp
Mooi zo & graag gedaan!
Nu nog de export functie goed krijgen om alle infobox bestanden naar de uiteindelijke wiki tekrijgen. Omdat dit teveel tijd kost maar op de oude mannier te werk gegaan (Copy/Paste) Maar nu weer een probleem: LINK en mijn pagina gaat ook fout
Vond een pagina met een duidelijke uitleg over het probleem: LINK Mijn coleaga moet de Parser functies installeren.
De methode op de door jou gegeven linkricht zich ook op de - zeer ingewikkelde - Infobox sjabloon op de Engelse Wikipedia. Onderaan staat ook, dat je de Scribunto extensie nodig hebt. Volgens mij heb je dit al geprobeerd in je eerste pogingen!!
Heb be.e.a simpeler gedaan met de nederlandse {{infobox persoon}} en deze naar onze wensen aangepast. Zie een tijdelijk voorbeeld op deze link