Oude database opnieuw activeren

Een bestaande wiki is van provider verhuisd en geupgrade naar een nieuwe versie van MediaWiki. Vervolgens zijn er uit deze wiki heel veel pagina's en categorieen verwijderd, maar voordat dit is gebeurd heb ik een kopie van de database gemaakt.

Nu wil een klant de oorspronkelijke wiki weer volledig toegankelijk hebben op een andere url bij de laatste provider waar de wiki is ondergebracht.

Mijn vraag is nu of dit eenvoudig te doen is en tegen welke mogelijke problemen ik aan kan lopen? En met hoeveel uren ik rekening moet houden om dit te realiseren. De afbeeldingen zijn nog in de wiki beschikbaar die nog draait.

Reacties

• 4 Reacties sorted by Votes Date Added
  • November 2016 aangepast Vote Up0Vote Down

Als ik het goed begrijp komt het neer op het volgende:

1. Verhuizen van een wiki naar een nieuwe url (bij dezelfde provider)
    2. Upgraden van de 'oude' wiki naar de meest recente versie, met de back-up database (?)

Vragen:

• Heb je de database back-up gemaakt NA het upgraden van MediaWiki of daarvoor?
    • Waarvoor heb je de back-up database nodig? Kun je niet - eenvoudig - de 'oude' database laten staan?
  • November 2016 aangepast Vote Up0Vote Down

Klopt niet helemaal:

1. Het gaat erom dat de oude wiki met al zijn categorieën en pagina's weer geactiveerd worden. Ter verduidelijking: De Keukenwiki maakte onderdeel uit van de woonwerkwiki. De keukenwiki is nu een zelfstandige wiki waarin alleen alle informatie over keukens te vinden is. Nu is de vraag of de woonwerkwiki weer geactiveerd kan worden.

2. Ik heb nadat de wiki van provider was gewisseld en een upgrade was uitgevoerd naar een hogere mediawiki versie een kopie van de database gemaakt. Hierna ben ik aanpassingen gaan verrichten in ook de localsettings.php en op de wiki zelf door het verwijderen van pagina's e.d.

Jouw opmerking: Kun je niet -eenvoudig- de 'oude database' laten staan? begrijp ik niet helemaal.

• Ik bedoel: Is de oude installatie van de Woonwerkwiki nog geheel beschikbaar op de oude hostingaccount, dus inclusief afbeeldingen, database, localsettings.php etc.?

Wanneer dit het geval is, kun je - eenvoudiger - deze installatie verhuizen/koppelen naar een nieuwe url en vervolgens upgraden, zonder dat je de - apart geüpgraded - database moet integreren.

• Ik ben bang van niet. Bij diegene bij wie de woonwerkwiki op de server stond, had last van spamaanvallen en omdat de opdrachtgever er geen interesse meer in had, is er besloten om deze wiki van zijn server te verwijderen. Ik heb al bij hem nagevraagd of hij de wiki nog ergens heeft staan en wederom kan overzetten. Vooralsnog heb ik hier geen antwoord op gekregen.

Deze discussie is gesloten.