Database fout

Mijn wiki is door een derde persoon verhuisd van de ene provider naar de andere. Daarnaast is er een upgrade verricht. Bij testen door mijzelf om te checken of alles naar tevredenheid werkt, liep ik tegen een aantal problemen aan. O.a. kon ik geen aanpassingen meer verrichten in de sjablonen. Dit is inmiddels door mijn provider verholpen. Hun antwoord was: Er staan veel foutmeldingen in de error log. Ik heb voor twee foutmeldingen een uitzonderings regel geschreven voor mod_security. Nu merkte ik een volgend probleem: _

• Databasefout
  • Er is een databasefout opgetreden. Dit kan duiden op een fout in de software.
  • Zoekopdracht:
  • SELECT cat_title,cat_pages FROM category FORCE INDEX (cat_title) WHERE (cat_pages > 0) ORDER BY cat_title LIMIT 51
  • Functie: IndexPager::buildQueryInfo (CategoryPager)
  • Fout: 1176 Key 'cat_title' doesn't exist in table 'category' (localhost)
  • _

Ik heb dit probleem teruggekoppeld aan mijn provider met de vraag of zij mij hierbij kunnen helpen of dat ik hiervoor bij diegene moet zijn die de database heeft overgezet en de upgrade naar MediaWiki 26.3 heeft uitgevoerd. Heeft iemand anders hier wel eens mee te maken gehad?

Reacties

• 2 Reacties sorted by Votes Date Added
  • Deze fout: "Fout: 1176 Key 'cat_title' doesn't exist in table 'category' (localhost)" lijkt erop te wijzen dat de structuur van de database niet is geüpdatet, nadat de nieuwe Mediawiki software-versie.

• Mijn provider heeft mij terugverwezen naar die mijn versie upgrade heeft uitgevoerd. Bij hem heb ik jouw verwijzing erbij gezet. Ben nog in afwachting van een reactie.

Deze discussie is gesloten.