Zijn er limieten aan het aantal weergegeven resultaten?

Ik ben al een tijd bezig met invullen c.q. corrigeren van ‘lege’ bladzijden. Ik doe dat aan de hand van overzichten, die vaak niet in de eerste plaats voor de presentatie zijn, maar een overzicht bieden van wat en wat niet aangepakt moet worden.

Bij lange overzichten stuit ik op een grens: zie voorbeeld

Ik wil de volgende 500 producties zien, maar kom niet verder 5499.

Iets dergelijks kom ik overigens tegen bij overzichten die wel voor de presentatie zijn zoals dit voorbeeld

Ik kom niet verder dan de voorstellingen tot 1986

Ik heb verhoging van de limit geprobeerd in de formule naar |limit=10000, maar zag geen effect

Heb je wellicht een oplossing voor mijn probleem? Bij voorbaat dank.

Reacties

• 5 Reacties sorted by Votes Date Added
  • 16 May aangepast Vote Up0Vote Down

Het aantal resultaten dat Semantic MediaWiki vindt en/of presenteert wordt beperkt door een drietal systeeminstellingen:

1. $smwgQUpperbound - Maximaal aantal gepresenteerde resultaten (incl. de "offset")
    2. $smwgQMaxLimit - Maximaal aantal gevonden resultaten
    3. $smwgQMaxInlineLimit - Maximaal aantal tegelijk gepresenteerde resultaten

Met de in je voorbeeld genoemde getallen, loop je waarschijnlijk tegen (één of meer) van deze systeemlimieten aan. De oplossing kunnen zijn:

1. Verhoog de systeemlimieten (NB: dit kan problemen met de performance van het systeem veroorzaken)
    2. Pas de query aan, zodat er minder resultaten tegelijkertijd worden gevonden.

Je kunt het aantal resultaten beperken door bepaalde waarden te filteren. Zo kun je bijvoorbeeld regels toevoegen om de waarde "Producent onbekend" niet te presenteren en alleen producties die beginnen met een "A" te presenteren:

{{#ask: [[categorie:Productie]] [[Producent::!Producent onbekend]] [[~A*]]
    |?Producent
    |?Co-producent
    |?Premieredatum
    |?Seizoen
    |?Discipline
    }}

NB: Dit werkt NIET op de pagina "Special:Ask" / "Speciaal:Vragen", maar alleen met inline queries in de wikitekst! (hopelijk wordt dat snel opgelost...)

• Heb nog geen resultaat kunnen boeken met (aangepaste) bovenstaande regel.

Ik heb op pagina https://theaterencyclopedie.nl/w/index.php?search=Holland+festival&fulltext=1

het volgende geplaatst:

{{#ask: [[categorie:Productie]] [[Producent::!Co-producent onbekend]] [[~A*]] |?Producent |?Co-producent |?Premieredatum |?Seizoen |?Discipline }}

In de verwachting dat ik een overzicht krijg van alle voorstellingen die WEL een co-producent hebben. Is wellicht de aanpassing niet correct??

Bij andere pagina's zou ik bv alleen voorstellingen willen zien vanaf een bepaalde datum (jaartal) bv bij https://theaterencyclopedie.nl/wiki/Het_Nationale_Ballet

Vraag verplaatst naar hier (off-topic)

Wat betreft je vraag over Co-producenten; het presenteren van alleen die Producties, waarvan een Co-producent bekend is:

In de TheaterEncyclopedie wordt de eigenschap "Co-producent" leeg gelaten, indien de co-producent niet bekend is. Dit verschilt van het gebruik van de eigenschap "Producent"; dit veld kan niet leeg gelaten worden (verplicht) en daar wordt dan "Producent onbekend" ingevuld. Selecteren op "niet lege" velden werkt als volgt:

{{#ask: [[categorie:Productie]] [[Producent::!Producent onbekend]] [[Co-producent::+]] [[~A*]]
    |?Producent
    |?Co-producent
    |?Premieredatum
    |?Seizoen
    |?Discipline
    }}

Dus samengevat:

• [[Producent::!Producent onbekend]] filtert met het "!" op inhoud ongelijk aan "Producent onbekend"
    • [[Co-producent::+]] filtert met de "+" op "niet lege velden"

PS1: De in je vraag genoemde pagina https://theaterencyclopedie.nl/w/index.php?search=Holland+festival&fulltext=1 geeft niet de betreffende query weer. Kun je de link naar de juiste pagina opgeven?

PS2: De tweede vraag over filtering vanaf een bepaalde datum zal ik verplaatsen en als aparte vraag beantwoorden (hij is "off topic"; gaat niet meer over ingestelde limieten!). Je kunt in het vervolg ook zelf eenvoudig nieuwe vragen aanmaken!

• 17 May aangepast Vote Up0Vote Down

Dit is volgens mij de goede link:

Ik probeer thans jouw nieuwe formule uit; het levert niet op wat ik graag zou willen. Maar zoals eerder gezegd laat maar even rusten.

Deze discussie is gesloten.