Sommige artikelen uitsluiten in nieuwste pagina's

Is het mogelijk om bepaalde artikelen uit te sluiten in de Extensie:Newest Pages?

Ik wil namelijk jaaroverzichten zoals deze bijvoorbeeld https://nl.wikipedia.org/wiki/1999 gaan toevoegen aan een wiki (MW 1.27).

Gezocht naar een oplossing maar kan niks vinden.

Of welke andere extensie kan ik gebruiken die ook nieuwste pagina overzicht laat zien?

Reacties

• 4 Reacties sorted by Votes Date Added
  • Volgens de documentatie biedt de '''Extensie:Newest Pages''', maar beperkte filtermogelijkheden (m.n. op gebruiker en "naamruimte"). Ook andere extensies (zie hier), zijn beperkt in hun filter-mogelijkheden.

Het overzicht, waarnaar je linkt is trouwens een ''handmatig'' bijgehouden overzicht. Wanneer het niet om grote aantallen gaat, is het een goed oplossing. Maar ik begrijp dat dat niet jouw bedoeling is?

• 3 April aangepast Vote Up0Vote Down

Dat is jammer dat die extensies zo beperkt zijn. Wellicht dat mijn voorbeeld verwarrend overkwam.

De bedoeling is om veel jaaroverzichten aan te maken en die artikelen uit te sluiten op Newest pages. Anders staan in Newest pages de komende weken alleen maar jaartallen omdat de wiki nu (nog) niet wekelijks tientallen andere artikelen oplevert.

Is er een andere oplossing? Via aparte namespace of verborgen categorie als die mogelijkheid bestaat?

• Het gebruiken van een apart naamruimte hiervoor zou een oplossing kunnen zijn: je plaatst de "jaartallen" in een apart naamruimte en sluit deze uit in het overzicht van "Newest Pages".

Een andere oplossing is het gebruik van Semantic MediaWiki. Hiermee kun je alle overzichten maken, die je wilt. Het is alleen wel een heel "zware" uitbreiding, wanneer het alleen de genoemde overzichten betreft.

• Bedankt voor de tip, ga het bekijken.

Zojuist pas bedacht wellicht de simpelste oplossing is het backdaten van deze artikelen, zoals in bijvoorbeeld Joomla gemakkelijk kan. Zodat ze buiten onze top 10 van newest pages vallen. Google levert niks op dus bestaat zo'n extensie ?

Log In of Registreer om te reageren.