Installatie Extension 'Bevriest' wiki

LS,

Ik probeer deze 3d extensie te installeren (MediaWiki 1.30)

Als ik e.e.a. goed begrijp moet ik dit toevoegen aan mijn LocalSettings:

#added 20190314
#wfLoadExtension( '3D' )
#$wg3dProcessor = [ '/usr/bin/xvfb-run', '-a', '-s', '-ac -screen 0 1280x1024x24' ,'/path-to-your-repository/3d2png.js' ];
#$wgMediaViewerExtensions['stl'] = 'mmv.3d';

Echter zodra ik de eerste opdracht enable, bevriest mijn wiki. Dus de vraag is heb ik iets niet goed gelezen??

Harry

Getagd:

Reacties

• 8 Reacties sorted by Votes Date Added
  • Wat je in ieder geval moet aanpassen is het pad (path, oftewel de directory) naar de geïnstalleerde script(s). In de bovenstaande code gaat het dus om '/path-to-your-repository/3d2png.js' en mogelijk ook '/usr/bin/xvfb-run'.

Deze paden moeten wijzen naar de scripts zoals op jouw server geïnstalleerd.

• Deze extensie zal op mijn wiki niet gaan weken. Daarom gezocht naar een andere en wel 3DAlloy extensie.

Deze installeerd wel, bij controle is dit te zien, maar werken ho maar.

• Het is niet altijd even makkelijk :-) De installatie lijkt inderdaad goed gelukt.

Als je wilt dat we je verder helpen: kun je aangeven welke problemen je tegenkomt?

• Als ik het goed lees moet ik toegang hebben tot machine-root

• Het is nodig de files mime.types en mime.info aan te passen voor dit nieuwe file-type, maar daarvoor heb je (waarschijnlijk) geen rechten van de root-gebruiker nodig. Je moet wel (schrijf-)toegang tot de betreffende directory en files hebben.

Je webhoster kan zonodig ook helpen om deze files aan te passen.

• March 2019 aangepast Vote Up0Vote Down

LS,

Deze files kan ik gewoon aanpassen en uploaden in de map /public_html/mat54/includes/libs/mime

Om files van github te downloaden zoals in de beschrijvin 3DAlloy staat heb ik toegang tot de root nodig met EXE rechten als ik het goed begrijp op ween windows machine

• Ik heb gekeken naar de pagina over 3DAlloy op GitHub, maar zie daar niets waarvoor je root-rechten nodig hebt. Waar doel jij op?

Log In of Registreer om te reageren.