Accenten verkeerd bij onderschriften RandomImage

Ik gebruik de Extensie:RandomImage op MW 1.27.

Het werkt normaal alleen de accenten in de onderschriften worden verkeerd weergegeven.

Bijvoorbeeld: Het woord café wordt weergegeven als café.

Hoe los ik dit probleem op?

Reacties

• 6 Reacties sorted by Votes Date Added
  • De oorzaak is mij net direct duidelijk, maar ik vermoed dat het niet specifiek met de extensie te maken heeft...

Wordt het woord café op andere plekken wel goed weergegeven, of gaat het mis in de gehele wiki?

• Op andere plekken zoals op de bestandspagina van de bewuste foto wordt het correct weergegeven.

Dit is puur alleen als het onderschrift onder RandomImage verschijnt.

• 14 March aangepast Vote Up0Vote Down

Dan krijg ik het sterke vermoeden, dat het een "bug" (code-fout) is in de betreffende extensie. Ik zie namelijk ook dat andere gebruikers met "bijzondere" karakter-sets problemen ondervinden. Zie bijv. deze link.

Deze fout is dus niet op te lossen via een andere configuratie van MediaWiki en/of de extensie. Je kunt eventueel de fout melden bij de ontwikkelaar.

Overigens staat net onder de gegeven link een alternatief voor de betreffende extensie :-)

PS: Als je zelf (iemand kent die) PHP kan programmeren... dan kun je het ook zelf oplossen. Er staan aanwijzingen op de gegeven pagina, die mogelijk ook bij dit probleem helpen.

• Ik kan zelf geen PHP programmeren maar volgens mij is het toch gelukt.

Na wat zoeken heb ik die 2 stukken codes gekopieerd van de gegeven link en geplakt in RandomImage.class.php. Deel 1 op regel 62 en deel 2 op regel 95.

Totnutoe geen aparte zaken of fouten gezien en de accenten zijn te zien. Wederom bedankt!

• Heel goed! Zou je hier kunnen laten weten hoe - met welke code - je het hebt gefixt? Of een link naar de gevonden oplossing...

• Ik heb RandomImage.class.php geopend in Notepad++. Toen van de gegeven link bij For russian encoding Deel 1 (zie onderstaande code) gekopieerd en toen in RandomImage.class.php vanaf regel 62 de tekst geselecteerd tot en met regel 72 en deze vervangen door de nieuwe code hieronder.

Deel 1:

public function render() {
            $title = $this->pickImage();
            if( $title instanceof Title && $this->imageExists( $title ) ) {
                return //$this->removeMagnifier( 
                    $this->parser->recursiveTagParse(
                        base64_decode ($this->buildMarkup( $title ))
                    //)
                );
            }
            return '';
        }

Daarna dezelfde handeling voor deel 2. Ditmaal vanaf regel 95 de tekst geselecteerd tot en met regel 104 en deze vervangen door de nieuwe code hieronder.

Deel 2:

protected function buildMarkup ( $title ) {
            $parts[] = $title->getPrefixedText();
            $parts[] = 'thumb';
            if( $this->width !== false )
                $parts[] = "{$this->width}px";
            if( $this->float )
                $parts[] = $this->float;
            $parts[] = $this->getCaption( $title );
            return ( base64_encode ('[[' . implode( '|', $parts ) . ']]'));
        }

Het enige verschil met oude situatie is dat er nu een vergroot icoontje is bijgekomen. Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan dat ook weer uitgeschakeld worden door bij

//$this->removeMagnifier( 

die 2 // te verwijderen.

Voorlopig laat ik het zo want wellicht is dit beter. Belangrijkste is dat de accent tekens weer goed worden weergegevenimage

Screenshot vergroot icon.jpg
    267 x 319 - 18K
Deze discussie is gesloten.