Uploadwizard NL versie probleem

Ik heb Uploadwizard geïnstalleerd en ook een NL information sjabloon toegevoegd. Het uploaden werkt goed, beschrijving, datum etc worden ook opgeslagen maar zijn niet zichtbaar. Als ik dan de beschrijving van het bestand bewerk staat er description, date. Verander ik dat handmatig in datum etc en verwijder ik de {{nl=1}} dan is wel alles zichtbaar. Ligt volgens mij aan het gebruikte NL sjabloon of een instelling alleen geen idee waar de fout zit. Al paar weken op zoek naar een oplossing.

Wie kan helpen?

Reacties

• 16 Reacties sorted by Votes Date Added
  • Hallo Cile en welkom op het forum van WikiWerkers. Om je te kunnen helpen met dit probleem, hebben we wat meer informatie nodig over je wiki. Kun je een link opgeven naar je wiki en de gebruikte sjablonen? Een voorbeeld van een afbeelding die je hebt geüploaded is ook handig, zodat we kunnen zien wat er niet goed gaat.

• Bedankt voor het welkom.

De site is momenteel afgeschermd en wordt pas over een tijdje openbaar. De gebruikte sjablonen zijn geimporteerd van: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sjabloon:Information https://nl.wikipedia.org/wiki/Sjabloon:Nl

Ik kan je wel toegang geven om eens te kijken. De screenshots: image image

Screenshot Vincent2.jpg
    1012 x 857 - 115K
    Screenshot Vincent2.jpg
    1012 x 857 - 115K
    Screenshot Vincent1.jpg
    1013 x 1020 - 186K
  • Zonder toegang is het inderdaad moeilijk om precies te zien wat er mis gaat. Wat ik wel kan zien is het volgende:

Het Sjabloon:Nl maakt op zijn beurt gebruik van het Sjabloon:Taalaanduiding. Om het goed te laten werken, moet je dus ook deze laatste sjabloon importeren in je wiki. Kun je aangeven of je dat hebt gedaan? Zo niet, kun je deze dan importeren en laten weten of dit het probleem verhelpt?

• Het Sjabloon:Taalaanduiding was al aanwezig. Voor de zekerheid jouw versie gekopieerd. Helaas geen verbetering.

• Ok, dat is helder. Dan is er nog en punt, waarop het mogelijk mis kan gaan:

De extensie UploadWizard gebruikt als 'default' de engelse taal; heb je de instelling in LocalSettings.php aangepast naar Nederlands / nl ?

Dit is de standaard tekst:

'uwLanguages' => array(
            'ar' => 'العربية',
            'de' => 'Deutsch',
            'en' => 'English'
            ), // Selectable languages for file descriptions - defaults to 'en'

Deze regel is - in ieder geval - noodzakelijk:

'uwLanguages' => array(
            'nl' => 'Nederlands'
            ),

• Toch nog even een "dubbelcheck"! Je geeft boven de link naar de Nederlandse template "information"; dat is inderdaad de juiste. Op de documentatiepagina van UploadWizard staat een link naar de Engelse template; die werkt NIET in combinatie met Nederlands!

• Ja, is aangepast aan Nederlands en is het Nederlandse template. Zie hieronder.

Ik wilde de tekst kopieren maar ik krijg de opmaak van de teksten zoals jouw voorbeeld niet voor mekaar. Ook niet met gebruik van de "code" quote daarom screenshots.

Sceenshot localsettings.jpg
    813 x 706 - 146K
    Sceenshot sjabloon information.jpg
    1156 x 581 - 91K
  • Wanneer je wilt dat ik je probeer verder te helpen, dan heb ik een account nodig voor je site. We kunnen de benodigde informatie via een privé bericht uitwisselen.

Overigens kun je code opmaken met standaard HTML-tags: "pre" (blok) en "code" (inline). Je plaatst deze tags tussen de gebruikelijk haken: <...>

• Bedankt voor de HTML uitleg en aangeboden hulp. Zie PB.

• Inmiddels heb ik je wiki bekeken en de gebruikte sjablonen doorlopen. Er is een aantal problemen, waardoor de sjabloon {{information|...}}} niet het gewenste resultaat geeft. Laten we beginnen bij het begin: er is een probleem - zoals je al vermoedde - met het sjabloon {{nl}}:

Het sjabloon op jouw wiki - gekopieerd vanaf de Nederlandse Wikipedia - is NIET de "Nederlandse versie" van het sjabloon {{en|1=...}}, zoals dat op de Engelse Wikipedia wordt gebruikt. Het Nederlandse sjabloon is NIET bedoeld voor UploadWizard en geeft dus onder andere de beschrijving niet weer. Dit is erg verwarrend en onhandig, maar het is niet anders.

Ik heb gezocht naar de Nederlandse equivalent van het Engelse sjabloon, maar dit is niet beschikbaar. Dan zijn er in principe twee mogelijkheden:

1. Je maakt een eigen vertaling van het Engelse sjabloon
    2. Je past het nu gebruikte sjabloon {{nl}} zo aan dat het wel werkt.

Het Engelse sjabloon is (erg) complex, dus ik denk dat de tweede optie het meest voor de hand ligt. Overigens zal ook het aanpassen van het Nederlandse sjabloon niet heel eenvoudig zijn...

Laat me even weten, hoe je verder wilt gaan!

• Ok, bedankt voor het bekijken. Zeer jammer dat het zo ingewikkeld is. Aan de andere kant de uitleg van sommige extensies is sowieso zeer minimaal of erg verwarrend dus niet totaal verrassend.

Ik zou graag willen dat het werkt met de meest simpele oplossing maw optie 2. Alleen op welke manier is voor mij nu volstrekt onduidelijk. Dus wat kan ik doen?

• Zoals "offline" besproken: ik heb de sjabloon {{nl}} op de wiki zo aangepast dat hij standaard de beschrijving weergeeft.

Dit is de eerste stap; er gaat ook bij de gebruikte Sjabloon:Information het e.e.a. niet goed. Dit is het gevolg van het gebruikt van hoofdletters en kleine letters bij de variabelen van de sjabloon. MediaWiki is -en dus de sjablonen- is hoofdlettergevoelig. Dus, bijvoorbeeld:

De variabele {{{Date}}} is niet gelijk aan {{{date}}}

Wanneer je in de sjabloon de variabelen vervangt door je juiste versie - dus de versie die de Extensie:UploadWizard bij het uploaden standaard op de bestandspagina plaatst - dan gaat het goed werken.

Wanneer je een nieuw bestand upload, kun je zien wat de extensie standaard neerzet. Dat moet je dan aanhouden in de sjabloon:Information.

NB: Houd er rekening mee, dat je de bestandspagina's die je eerder handmatig hebt aangepast, wellicht opnieuw moet wijzigen naar deze nieuwe situatie!

• Tot zover bedankt. Ik ga proberen het sjabloon aan te passen nav jouw tips.

Zodra er een werkend sjabloon is, zal ik het melden. Misschien wel handig voor andere wiki sites die UploadWizard willen gaan gebruiken.

• Dat is al gelukt! Hartstikke bedankt. Nu heb ik wel 2 nieuwe vragen die hier op aansluiten.

• Hoe vervang ik de tekst van die handmatig aangepaste pagina's het beste/snelste? Extensie:Replace Text is geinstalleerd. Ik heb totnutoe alleen een los woord vervangen. Geen idee hoe ik daarmee tekst met meerdere regels in 1 keer kan vervangen.

• Het onderschrift bij willekeurige afbeeldingen geeft nu ==Beschrijving== weer. Kan ik dat ook oplossen met aanpassen van een sjabloon?

• Voor het weergeven van een willekeurige afbeelding wordt op je wiki een extensie gebruikt: RandomImage.

In de documentatie van deze extensie staat:

If no caption is specified, one will be pulled, if possible, from the image description page. If the description page contains text wrapped in "random image"-tags, then this will be used as the caption. The tags are ignored during normal page views. Otherwise, the first paragraph of the page text will be used as the caption.

Je kunt op de bestandspagina dus een "caption" (afbeeldingsbeschrijving) tussen tags toevoegen; als die er niet staat, dan gebruikt deze extensie de eerste regel (en daar staat in je wiki vaak het kopje "Beschrijving").

Deze discussie is gesloten.